Inte riktigt med i matchen

Inte riktigt flytet med mig idag. Redan 07.15 gjorde jag min första vurpa, hann inte längre än utanför grinden innan jag låg på rygg och sprattlade, ont som fan gjorde det, ville egentligen vända hem, stanna hemma och bara tycka synd om mig själv men jag hade bråttom som katten till tandläkaren så jag ställde mig upp igen och for iväg som ett skott mot bussen. Busskortet var slut, 30 spänn fattigare på en bussresa kändes ju riktigt värt. Väl inne i stan ser jag INGENTING, jag var b-l-i-n-d. Hade så bråttom imorse att jag glömde linserna hemma PLUS att jag inte hann med att reka vart stället jag skulle till låg OCH det var fortfarande mörkt ute. Med tre minuter kvar till min tandläkartid tar jag upp mobilen och ringer 118 118 i ren desperation eftersom jag hade noll koll på vart jag skulle och vart jag ens befann mig för tillfället. Var jag ens vaken? En snäll tant guidade mig till rätt ställe. Väl framme, hela tio minuter sen, inga hål tack och lov!

Sen var det dags för träning, det gick som smort, spring i benen hade jag allt. Jag duschade och bastade överdrivet länge, hade bastun och typ alla 20 duschar för mig själv så jag passade på att leva loppan. Sen händer omöjliga när jag fönar håret. Eluttaget sprakar, lyser, surrar och knäpper, POFF där exploderade mitt allt, min kärlek, min hårtork. En lukt av bränt spred sig i omklädningsrummet och jag sprang därifrån fort som tusan, i chock! SÅ kul har jag haft det idag. Imorrn är jag ledig, kan jag behöva. Fy vad trisst allt känns. BLÄ


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0