Jag är en mästare!



Jag visste väl att det inte skulle vara några problem att flytta ifrån mammas hemlagade mat. Idag har jag rört om i den stora grytan. Lyckades mixtra ihop en PERFEKT blandning med exakt rätt mängd av alla komponenter, tio poäng till mig för första försöket, inte illa pinkat alls. Det är löjligt billigt (och extremt nyttigt) för den som hellre lägger sina pengar på roligare saker. Att det kanske inte ser så aptitligt ut är en annan femma, gott är det!

OKEJ MINA VÄNNER, såhär ligger det till:

200 g okokta röda linser + 400 g krossade tomater + 1,5 l vatten + 3 tsk Sambal Oelek+ 1 gul lök + 200 g morötter. Resten får ni klura ut själv, låt det koka puttra helvilt tills ni tycker det ser ätbart ut. Glöm inte salt och peppar och vitlökspulver.

ENJOY!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0