Homemaid sushi



Trots att Julia konstigt nog också denna dag drabbades av forsande näsblod mitt i stan så bestämde vi oss för att fullfölja vår plan:att laga vår alldeles egna sushi! (För er som inte vet ännu så är sushi så gott att jag skulle kunna leva enbart på det för resten av mitt liv om jag bara fick välja en rätt)
Vi köpte hem lite schyssta prylar och det var inte alls så svårt som alla påstår. Det var en baggis, och gott blev det också!
Men ett tips är att läsa instruktionerna och följa ris-receptet till punkt och prickar för att det ska bli perfekt. (vårt ris blev något defekt)
Nu återstår det bara att se om vi får magsjuka inatt. Uffe insisterade på att laxen kunde innehålla bakterier och han tyckte absolut att vi skulle frysa ned den innan vi åt den, eller åtminstonde blötlägga den i salt!

Äsch, tänkte vi och åt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0