Skillnaden mellan barn och vuxna

Något jag tänk på under mina veckor tillsammans med lillan är skillnaden på hur barn och vuxna människor hanterar sitt humör och uttrycker sina känslor. Som liten har man fullständig kontakt med sina känslor. Om dom är glada så visar dom det genom att skratta. Dom varken låtsas skatta åt någonting dom egentligen inte tycker är roligt men håller heller inte tillbaks ett skratt som kanske egentligen inte passar för stunden. Om dom är ledsna, arga eller besvikna på någonting/någon så visar dom det omedelbart genom att skrika, tjuta eller ge ifrån sig obehagliga ljud eller miner. Samma sak där, dom håller inte inne några känslor överhuvudtaget. Tänk vad mycket lättare det hade varit om alla människor hade stannat i det stadiet. Rakt på sak ska det vara, pang på!


Kommentarer
Postat av: M o l l y m u s

Jag kan absolut inte gå in till stan. De skulle nog ta 2h för mig på morgonen och då måste jag gå vid 06.30, och då måste jag upp 5 på morgonen haha. De är en bit att gå från Kim! ;) Och de blir superjobbigt att byta buss å greja! Jag tror inte riktigt att jag klarar av de än =(

2009-08-23 @ 11:30:15
URL: http://mollymus.blogg.se/
Postat av: Lisa

oh yes, en till kräftskiva! jag hade naturligtvis pastasallad med mig! MUMS. jag lägger strax upp bilder.

självklart ska jag gå in och kolla efter skorna du vill ha! borde ha gjort det idag, jag gick ju på stan.. aja.. jag är ledig en vecka till så det ska jag kunna ordna!!

jag försöker lirka med Magge i polen om att komma hit iomorn, och nu får jag inte tag i henna, så sjukt irriterande!

hur lång tid har du kvar där nu? när blir det av till SD?

2009-08-23 @ 17:31:23
URL: http://lisasrosth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0