Summan av kardemumman


Under mina sex veckor här i Usa har jag lärt känna mig själv utan och innan. Jag har aldrig förut varit hemifrån mer än två veckor i streck och heller ALDRIG på ensam fot. Faktum är att det under större delen av mitt liv tro det eller ej har varit en av mina stora fasor, hur ska jag klara mig själv? Utan någon att luta mig mot vid motgångar? Det var en av de saker som sporrade mig till att åka, att utmana mina egna förmågor och tänja mina gränser. Det ångrar jag inte en sekund. TROTS att jag kan vakna upp ibland och känna att jag helst av allt bara skulle vilja känna tryggheten jag har hemma, det är bekvämast så. Problem och situationer som uppstår löser jag oftast genom att försöka se möjligheterna istället för hinderna och utav det drar jag lärdom. Jag har lärt mig att uppskatta mina tillgångar och det känns tryggt att någonstans veta att jag klarar ALLT. Det här blev nästintill en uppsats om självkännedom. Slutsats: Får ni chansen att pröva era vingar på liknande sätt- TAKE IT, IT´S NEVER TOO LATE!

Kommentarer
Postat av: Moderskeppet

Nu blir mamsen lite tårögd och sprickfärdig av stolthet över sin kloka dotter, du är verkligen på banan Lina! :) :) :)

2009-08-28 @ 18:01:58
Postat av: Lisa

DU är så jävla bra Lina! Gör mig så sjukt stolt, om och om igen!!

2009-08-28 @ 22:42:22
URL: http://lisasrosth.blogg.se/
Postat av: Anonym

blev precis sjukt peppad av din kommentar... jag vill typ iväg och träna imorn innan jobbet bara för att! och sen på söndag efetr jobbet med! då skulle det va 5 gympass på en vecka!!!

2009-08-28 @ 22:54:31
Postat av: Lisa

eeeh.. låt mig tänka...



NEJ!



Jag kommer INTE

INTE

att springa något lopp med dig, Och nej Lina, det är INTE

INTE

skönt när svetten rinner!



Hahah jag tycker bara att det är skönt att kunna känna mig duktig! men ärligt, ingen kan väl se mig fullborda ett LOPP?! hahahah

2009-08-28 @ 23:51:31
URL: http://lisasrosth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0