Lön

Jag har lyckats hålla mig från att handla massa onödiga meningslösa prylar denna månad.
Jag känner mig stolt! Jag känner mig stark! Jag klarar vad som helst!

Pengar gör oss lyckliga, den som säger något annat har fel, och att se sina besparingar växa gör oss ännu lyckligare. Men imorse när jag tittade in på kontot fick jag rejäl handsvett och blev nästan lite nervös, vad ska jag göra med alla pengar? Helst av allt vill jag låsa in dom på något hemligt ställe och svälja nyckeln så att jag inte kommer åt dom. Jag är rädd att jag ska få världens tokflipp och bara tokhandla massa onödiga dyra saker eftersom att jag har hållt igen den här månaden,(shoppingmonstret kanske lyckas slita sig loss?) eller så får jag väl för mig att skänka allt till välgörenhet...Ibland drabbas jag av tvångstankar av alla möjliga slag, men jag ska göra allt vad jag kan för att tygla mig själv även denna månad!

Idag är det fredag och snart ska jag ner på stan för att träffa två vänner!



Kommentarer
Postat av: Lisa

men du, sa inte du att du köpt jeansjackan!??! alltså brutit ditt muntliga kontrakt om att inte spendera?!

2009-01-23 @ 17:53:26
URL: http://lisasrosth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0