Vuxenlivet är inte alltid som livet på en räkmacka

Först nu inser jag att jag håller på att bli vuxen, eller rättare sagt ÄR vuxen. Vuxen på riktigt kommer jag nog aldrig bli. Men låt oss säga att när jag fyllt 20 år så är jag formellt sätt en vuxen människa som får göra ALLT! Men vad innebär det här ALLT? Jo typ att jag får gå på systemet och handla min egna sprit. Köra bil och gifta mig har jag redan kunnat göra i hela två år.
Vad innebär det mer?- Jo då är det bara 30 år tills man är 50 bast. Dessutom så måste man börja betala för tandvård det året man fyller 20 JAHA? Vuxenlivet är dyrt. Mina linser kostar lite drygt 1 000 spänn för tre ynka månader, och utan dom klarar jag inte att leva ett normalt liv, så vad har jag för val? Betala eller va blind för resten av livet?!

Nya träningskor måste jag införskaffa mig och jag misstänker att de kommer kosta skjortan.TRÄNINGSKOR? Det är nog det mest tråkigaste som finns. Dom är fula, kostar onödigt mycket och man har ingen aning om vilka man ska välja för alla ser likadana ut. Förut kunde man skylla på att man var tvugen att ha ett par pjuks på gympan i skolan men den funkar inte längre tyvär. Samma sak gäller med busskort,, när man gick i skolan ställde föräldrarna upp med kosing just för att det var viktigt att man gick till skolan och gjorde det man skulle, men att fråga om busspengar nu vore som att försöka prata med en katt. TOTALT meningslöst.

Sen att jag fortfarande bor hemma och slipper laga mat varje dag och lever livet är en annan femma!





Kommentarer
Postat av: Camilla

Så sant!

2009-01-21 @ 05:35:01
URL: http://camtaylor.blogg.se/
Postat av: Anonym

dags att skaffa lägenhet då så blir cirkeln sluten!

2009-01-21 @ 12:12:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0