Välkommen till Linas förkylningskola del 1

Jahapp, då var det alltså dags att dra igång den årliga kampanjen: Besegra förkylningen. Jag som trodde att jag var världens superkvinna och minnsan aldrig blir ens småförkyld. Så var inte fallet. Jag har redan några supertips som jag alltid ger mina kära vänner som klagar över sina symptom:

1. Drick överdrivet mycket vatten för att rensa ut kroppen på all skit
2. Ät asmycket blåbär som är översprängda med antioxidanter
3. Sömn är nyckeln till välmående, sov mer än vanligt
4. Ät rå ingefära eller koka den i vatten och drick avkoket
5. Tyck inte synd om dig själv, tänk ord som: pigg, fräsch och alärt!

: Imorgon tänker jag hälla i mig massor av vatten och äta blåbär till lunch. Jag tänker gå och lägga mig om tio minuter och min sista tanke innan jag somnar kommer att vara att jag vaknar upp pigg och fräsch redo för en ny dag. Efter jobbet tänker jag köpa med mig en ingefärarot och tugga i mig helt rå. Det tror jag är lösningen på allt.
Frågor på det?



Kommentarer
Postat av: Dad

Man blir glad att läsa din blågggg. Bilden säger allt om den som skriver så här. Du blir säkert världens bästa inspiratör.

2009-11-09 @ 21:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0