Kontraster

Tänk hur det vänder. Igårkväll efter mina kära vänner som var på besök hade gått hem var marken snötäckt och dagen lång har det snöat som det vore rena rama vintern. Häromdagen satt jag och glassade på en härlig uteservering och träffade söta nyckelpigor. Idag vinterjacka, imorrn jeansjacka? NEAJ. När jag kom hem idag såg jag ut som en blöt hund, fast lite sötare då. Aprilväder i all ära, men såhär har jag då aldrig upplevt april förr. För ett år sen var det klänningsväder utomhus, jag var i full flärd med att bättra på solbrännan ute på gården. Något att berätta för våra barn kanske. Den 22 april kära ungar, då hade jag vinterjacka och vinterskor på mig men frös endå.
Imorse innan öppning var det morgonmöte och lite utbildning på jobbet, en lång men trevlig dag! Tänkte varva ner med ett varmt bad, lite bra musik OCH vad vore ett bad utan tända ljus?! Det är min grejj, att bada. Jag var säkert en fisk eller säl eller något annat vattendjur i något av mina tidigare liv. SÄKERT!



tummen upp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0