Ledig lördag!

Halli hallå! Lördagen är i full gång. Mamma kom förbi och plockade upp mig, drog en sväng förbi Kvantum för lite storhandling, nu är allt som det ska, dvs kylen och frysen är välfylld, nu kan jag slappna av. Jag skulle utan tvekan kunna göda en hel familj under en hel månad typ, tur att jag äter som en varg... 

Nu tänkte jag däremot komma med lite klagomål för omväxlings skull. Jag behövde nya träningstights så vi gick förbi en sportbutik där personalen var som dönickar, hela högen. Ingen servicekänsla fick jag för fem öre. Inga leenden, inga glada toner, INGENTING! Jag fick känslan av att det snarare var robotar som egentligen inte ville vara där. Jag som själv jobbar i butik tycker det är vääääldigt basic och därför stör jag mig något enormt på när butikspersonal är som döda sillar och inte gör sitt jobb till fullo. I detta fallet var det JAG som fick stå för det glada humöret och säga något roligt när jag skulle betala. Det som frustrerar mig allra mest är att jag vet att det finns minst tusen andra där ute som skulle kunna leverera tusen gånger bättre OCH som faktiskt förtjänar ett sådant jobb. Nu var det sagt och det känns genast mycket bättre..  Nu är det dags för tvätten. Känner mig riktigt huslig dessa dagar. Jag känner på mig att jag kommer att bli den perfekta hemmafrun. När min rika och oförskämt snygga man är ute i kostym och gör affärer så ser jag till att tvätten är ren och strykt, sängen alltid nybäddad, jag fixar middag bakar ljuvligt bröd hemma i vårt stora hus med sjötomt och havsutsikt. THINK BIG! Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0