Det finns inget dåligt väder, bara jäkligt dåliga kläder

Om mamma hade sett mig imorse iförd full regnutstyrsel skulle hon bli riktigt rörd. För första gången sen tidernas begynnelse drog jag på mig regnbyxor!!!! regnjacka, gummistövlar (som läckte in en liter vatten och gjorde mig dygnsur) plus en keps på huvudet, allt för att undvika att bli blöt på vägen till jobbet. Det måste ha varit en syn för gudarna. TROTS det var jag genomblöt när jag parkerade cykeln i stan. Hoppas verkligen att regnet håller sig undan imorgon eftersom att det säkert kommer att ta minst en vecka innan min skyddsutsustning är helt återställd och torr.
Nästa gång regnkläderna åker på lovar jag att ta en bild och visa er!

Nu sitter jag och myser med ljus, mitt rum är iskallt så jag har tänt fjorton stycken värmeljus för att värma upp inför natten som kommer. Mina element är stendöda så jag kör som dom gjorde förr i tiden innan vi uppfann elektriciteten. Ekonomiskt och miljövänligt...

 TROTS att jag sover som en uggla nuförtiden så känner jag mig inte helt tillfredställd på sovkontot. Det känns som att det blir en tidig kväll ikväll. Jag tror att ju mer sömn man får desto mer vill kroppen ha, eller är det en illusion? Man vill ju alltid ha mer av allt oavsett vad saken gäller, så varför inte när det gället sömnen också? 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0