Hösten är kommen!



Hej alla glada, och alla andra muntergökar såklart.
Hoppas ni haft en härlig dag, det har jag. Det har varit full rulle från tidig morgon tills nu. Tillagade nyss en härlig laxmiddag och passade på att laga en matlåda till lunchen imorgon också, fisk är det bästa av allt, äter det minst en gång om dagen på ett eller annat sätt.

Jag försöker ständigt jobba på mysighets-faktorn inför hösten som sakta men säkert sveper in, så jag har tänt massor av ljus och jag tände tillochmed ljus när jag åt middag i min ensamhet. Tédrickandet är i full gång också, bra knep för att hålla mig varm. Jag har tro det eller ej tagt fram min röda varma morgonrock och bytt ut den emot den vita tunna morgonrocken. Snart är det dags att plocka fram filten som jag brukar ha UNDER täcket för att inte frysa arslet av mig. Det är lite av mitt problem, fryser jämt och har svårt att hålla värmen. Inför förra vintern lovade jag mig själv att jag aldrig mer någonsin skulle behöva frysa och jag håller stenhårt på det.
Mitt bästa löfte, hellre ful och varm än snygg och kall.

Jag har tänkt lite grann på mitt cyklande och tävlande och kommit fram till att på vägen hem från jobbet så struntar jag fullständigt i om jag blir omcyklad eller att ens tänka tanken på att cykla om någon. Är helt slut på hemvägen. SÅ känner ni er tävlingsugna så vet ni att det är morgonen som gäller!

NU ÄRE TUSAN SOVDAGS SNART!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0