En deal med ryggan

Nu vet ju att jag har skrivit om den fasansfulla men smarta ryggsäcken i ett inlägg för några dagar sedan. Idag kände jag att det var dags för mig att göra en deal med ryggsäcken. Jag packade ner ryggsäcken i min vanliga väska för att sedan kunna packa ner matlådor och annat strunt som jag går och bär på till och från jobbet. Jag tänkte såhär: att om jag tar med mig ryggan till jobbet så blir jag tvungen att använda den på ett eller annat sätt, och syftet var att ryggan skulle underlätta mina promenader påväg till eller från jobbet (i detta fall från jobbet.) Rykten om snöstorm spred sig framåt eftermiddagen och jag velade fram och tillbaks pga av den där jäkla ryggsäcken jag släpat med mig. Jag skulle känna mig totalt värdelös om jag skulle strunta i allt och ta bussen hem pg.a av lite snö. Och hade jag inte tagit med mig ryggan hade jag aldrig kommit på tanken att GÅ hem i snö. SÅ jag bestämde mig fem minuter efter jag slutat att aldrig svika varesig det gäller ryggan eller träningsväskan. Det är som att svika en vän. För tänk er själva, om ni nu hade lovat en polare att gå på en promenad eller träna på gymmet tillsammans så hade du ju inte bangat p.ga av snö? Det är lätt att komma med ursäkter men ikväll lärde jag mig att aldrig svika min packning!

En deal med sig själv är alltid minst lika viktig som vilken annan deal som helst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0