I do it my way

Många förknippar helg och ledighet med utgång och ståhejj= mycket alkohol och knappt någon sömn.* Jag är nog tvärtom, ialfall under vinterhalvåret. När jag vet att en ledig helg väntar så brukar jag alltid försöka ta det piano på fredagen för att komma in i stämmning. För mig är helg= min tid för återhämtning. Jag vill att ledigheten ska generera ny energi snarare än att ta min energi och göra mig trött och hjärndöd lagom till kommande vecka. Bara tanken på att bege mig ut i kylan, mörkret och snödrivorna som klär marken ger mig hjärtklappning. Att sedan ta sig hem lite lagomt berusad på morgontimmarna är inte ens att tala om. Att vakna utvilad, pigg och frisk på en lördags eller söndagsmorgon är för mig guld värt. Att orka göra allt man vill utan att få huvudvärk, hjärtklappning, träningsvärk (ja, jag får alltid värk i musklerna) eller ångest är ju hela grejjen med helg.
Till er som aldrig får dessa otäcka biverkningar- GRATTIS, lev livet!

Sen jag insett hur viktigt det är för mig att ta hand om hälsan för att kunna ta mig igenom vardagen så ligger -att må bra alltid på prio nummer ett!
Ikväll har jag gjort allt för att förbereda kropp och knopp för helg, ett styrkepass på gymmet och en lång dusch på det. Nu har jag en liten kvällscermoni med tända ljus och Enya på min playlist. Hoppas ni får en härlig helg med massor av skratt! Vad som händer för mig återstår att se, alltid lika spännande!

(* jag ska inte sticka under stolen med att jag periodvis är en riktig festprisse som gillar galet ståhejj, men just nu är det såhär jag känner mig och det är bara att acceptera känslan)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0