Snöskottning it is

Herregudars vilket snökaos det var igår men vilken himla härlig snöoas det är idag istället! Det är ju det här som kallas för vinter. Just nu känns det som att det aldrig aldrig existerat någon annan årstid. Grönt gräs, vad är det? Det här känns bara mer och mer naturligt. Förut kunde jag sitta och tjura över hur mycket jag hatar vintern dag in och dag ut. En vintersyssla jag däremot helst håller mig undan är snöskottning!!! Låt mig svära nu, men fyfan vilken slöseri med tid och kraft. Det är liksom ingenting man väljer att göra, det måste bara göras. Så det är dags för mig att inta granngemenskapen och skyffla lite snö om jag ens kommer ut genom ytterdörren, igår var det kämpigt men nu jäklar ska jag sopa rent banan en gång för alla. Jag ska göra snöskottning till en sport!

I eftermiddag blir det kaffehäng med en av mina finaste diamanter! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0