Som jag lovat er, Del-1

 Berg-och-dal-banekärlek.

Det har redan gått över åtta år men jag kommer aldrig glömma hela historien som höll på i år till och från, av/på, on/off och på stand-by. Som en lång och brant berg-och-dal-bana. Ibland vill jag tro att stand-by knappen fortfarande är på trots att vi inte setts på snart två år. Kanske är det för att blotta tanken känns romantisk eller vill jag tro på ödet? Det känns lättsamt och en smula naivt? Vad vet jag…

Jag minns hur oförskämd och framfusig jag tyckte han var. Varken söt eller snygg.  Ganska dåliga odds, inte ett enda rätt på min lista.
Helt ointressant i mina ögon, till en början.

Jag tror att det var hans envishet, charm och oräddhet som lyckades fånga min uppmärksamhet tillslut. Jag minns hur jag ägnade mina tankar åt honom allt längre och längre stunder som tillslut blev dygnet runt och hela tiden. Ibland hatade jag att vara kär i honom, han gjorde mig galen samtidigt som jag han gjorde mitt hjärta varmt.

 Det tog mig kanske ett år att inse att jag var kär. Någonstans visste jag att han inte var den perfekta pojkvännen. Eller var det bara ett försök att lura mig själv för att inte falla dit? Jag struntade i alla andras åsikter för att magkänslan sa mig att han inte bara spelade mig ett spel, han tyckte om mig på riktigt. Vi var aldrig ett par, men för mig fanns det bara en kille och i slutändan drogs vi alltid till varandra. Han var som en magnet för mig. Jag förstod inte riktigt varför och jag kan helt ärligt idag säga att jag fortfarande inte vet. Men jag vet att det som va var på riktigt och jag vet att han också vet det.

Jag kommer aldrig glömma känslan. Det hade det hade gått ett helt år sedan sen sist när jag mötte på honom, mitt hjärta rusade iväg i 190 och mina knän höll på att gå av, då insåg jag att jag att tiden inte förändrar någonting. Fortfarande hade hjärtat kvar rester från denna man och tid. Det var bara att acceptera men jag bestämde mig att lämna det åt det förgångna, jag hade ett eget liv att sköta med ett hjärta med bara plats för EN.



Kära vänner, nu har jag blottat mig ordentligt och det hör ju inte till vanligheterna.
Det var väl skoj?!l Snart kommer Del-2 och den handlar om riktig kärlek...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0