You don't stop laughing because you grow old. You grow old because you stop laughing.

Är slut som artist och ligger nedbäddad i sängen med mjukisbyxor, långärmad tröja, täcke OCH överkast! Det kallar jag att vara utrustad inför natten. Jag har dessutom gjort något som verkligen är icke-klimatsmart: Tagit en 45-minutare under kokhett vatten! Jag skyller på mina överlevnadsinstinkter. Min kropp larmade- köldskador på ingång! Jag bara lydde order och ställde mig på upptining! Det kostar på att hålla värmen! Har ni tänkt på att det ibland är varmare i frysboxen än vad det är utomhus vissa dagar?! Det är ju brutalt. Tänk er att hoppa in där en timme eller två och chilla med glassen eller frysfärdigrätterna som legat i åratal. Blotta tanken får mig att stelna och tänk då att vi ibland TVINGAS gå UT i det... Det är ännu mer brutalt. Okej, jag som nyligen har hyllat vintern, det här får bli min hatförklaring till årstiden som aldrig verkar ta slut. Allting handlar om balans! Tänk om meterologerna skulle meddela oss på nyheterna imorgon att det här är en ny fas i klimatförändringararna och att det här är början på en ny istid son är här för att stanna! Skulle man orka fortsätta leva då? Skulle vi finna mening med livet eller skulle vi ge upp? Varmvattnet skulle nog ta slut och hela jordens befolkning skulle drabbas utav vinterdepression och brist på D-vitamin. Nu drar mina fantasier iväg mig och det är dags för mig att sätta punkt! Godnatt kära vänner och läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0