Vi ser framåt och tar med oss endast de fina minnena



Ett år har gått sedan sist. Alla var övertygade om att år 2010 skulle bli deras bästa år någonsin, även jag. Så vill man alltid tro, och bra är väl det. Det är bra att ha höga förväntningar och förhoppningar om framtiden. Mycket har hänt när jag tänker efter, jag har blivit ännu lite klokare och fått ännu mer livsinsikt och livserfarenhet och sist men inte minst träffat fantastiska människor under årets gång.

Vintern 2010- Jag flyttade hemifrån tillsammans med Anna-sara till en 3:a. Där vi bodde drygt ett år. Jobbade kvar på Stockhome sedan Oktober 09, lärde känna ett par fantastiska människor och lärde mig otroligt mycket, hade ganska mycket fritid som gick åt träning. Tyvär blev jag sjuk stup-i-kvarten och det tog på mina krafter och mitt tålamod...

Vår&Sommar 2010- Jag fick jobb på H&M och var världens lyckligaste tjej, jobbade hela sommaren och insåg ganska snabbt att jag trivdes som fisken i vattnet. Vilka fantastiska jobbarkompisar jag fick, alla på ett och samma ställe. Sommaren spenderades i Uppsala men hade trots det en av de mest galna, sjukaste och roligaste sommrarna i mitt liv. Jag träffade på så mycket roligt folk och tog vara på varje vakna minut av dygnet. Gissa om jag var trött i slutet av Agusti? Det enda jag kommer minnas med sorg i hjärtat var den kvällen i början av sommaren när farfar tog farväl av oss. Att se hela familjen i sorg gjorde ont i hjärtat men fick mig även att inse att det är en del av att leva. Aldrig förr har någon nära mig försvunnit ur mitt liv på det sättet.

Höst&Vinter 2010- Jag fortsatte att jobba på som vanligt och helgerna övergick till lugna hemmakvällar med nära och kära. Jag hade fått nog av sena sommarkvällar och jobbade på att finna lugnet och mig själv. Det gick bra och jag insåg ganska fort att jag ville ha mitt egna ställe att leva på. Allt började med att jag och pappa åkte på lägenhetsvisningsturnering- 7 visningar på en dag, sen var allt igång på riktigt! I slutet av September flyttade jag hem till Gamlis igen, i väntan på att jag skulle finna rätt lägenhet och dels för att spara pengar. I mitten av Oktober blev det klart, jag hittade min lägenhet i Fålhagen jag skulle köpa. Flytten sker dock i sommar, så ett halvår har jag kvar hemma hos föräldrarna, MEN den som väntar på något gott...

Jag vet att det blir ett långt inlägg men jag måste få ge er mina VÄNNER en guldmedalj. Ni är det mest värdefulla mest fantastiska och finaste jag har. Varenda en, jag älskar er precis som ni är och att veta att ni finns där känns tryggt och det värmer i hjärtat!

Vad händer 2011?
På Onsdag börjar jag jobba heltid. Det känns grymt bra och jag är så glad för det!
Bättre julklapp och start på det nya året och hade jag inte kunnat få, jag är taggad och förväntansfull.

I mars fyller jag år och jag funderar på att fira det med en resa till solen.... Resten får universum avgöra!

I Juli kommer jag att flytta in i min favoritstadsdel Fålhagen och ingen är lyckligare än mig för det. det. Trots att det tar lite längre tid än jag önskat så kommer det att vara värt varenda dag den dagen jag flyttar in och får allt på plats. Jag kommer att kunna få det precis som jag vill.

ANNARS?
Jag hoppas på att jag får ett hälsosamt år med mycket aktiviteter, många fina stunder med nära och kära och mycket äventyr! Jag har lovat mig själv att ta mer bilder, har knappt en endaste bild från förra året. Jag hoppas även på att jag finner motivation för att underhålla bloggen som trots allt följt med i över två år.

KRAM PÅ ER HJÄRTEVÄNNER


Kommentarer
Postat av: karolina

LINA!

Du är så jäkla grym. THUMBS UP!

Fy sjutton vad du har presterat 2010!! duktiga du, och en av världens bästa kompisar också, det är banne mig inte fy skam!

Längtar till din nya lya, där ska det minsann hängas.

2011-01-04 @ 17:36:32
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0